Hasznos tartalmak különféle témákban.

Wasteland 3 - több ponton meglepődtem

2022. október 08. - HTNY

A Wasteland 3 egy körökre osztott RPG játék, 6 fős csapatot irányíthatunk, plusz néha hetedikként egy tuningolható járművet. A harcban minimálisan segítenek még a fura barátaink, akiket nem tudunk irányítani, állatok, klón, robotcsirke, egy spanyol fickó, kenyérpirító. Ahogyan az jellemző volt a Wasteland 2-re, itt is rengetegszer választhatunk, hogy egy adott városban melyik frakciót segítjük hatalomra, választhatunk a rossz és a még rosszabb között, vagy a békés idióták és egy bűnbanda között.

wasteland_3.jpg

A körökre osztott harcrendszere egy kicsit változott, mert itt nem az adott karakter tulajdonsága határozza meg azt, hogy mikor következik, hanem itt már teljesen körökre osztott játékot kapunk, vagyis egyszer teljes mértékben a mi csapatunk, utána teljes mértékben a másik csapat jön. A kettőhöz képest a grafika sokkal jobb lett, de viszont egy nagyon idióta grafikai rendszert kapott. Hiába állítasz mindent maxra, hiába választhatsz több fajta élsimítás közül, a tárgyak szélei, karakterek szélei ugyanúgy recések maradnak. Ha jól emlékszem, akkor az új Resident Evil 2 játékban volt ilyen problémám, pontosabban ott az egyik fajta élsimitásnál megszűnt a sok rece, amikkel fát lehetett volna vágni, de akkor meg a felületek textúrája mindenhol egy nevetséges homályosságot kapott.

Ami nagyon szuper, hogy a háromban kijavították a kettő téves, játék logikai megoldásait. A kettőben rengetegszer visszakellet tölteni a gyors mentést, mert minden egyes lezárt láda, széf, ajtó százalékos esély alapján nyílt és akár ment is tönkre véglegesen, itt viszont egyszerűen csak el kell érni a megfelelő szintet és akkor 100%-osan meg van. Végre azzal sem kell szenvedni, hogy túl sok cuccot cipelünk magunkkal, az emberek közt sem kell cuccokat ide-oda pakolgatni, mert végre közös a tárhely. És ami rendkívül jó, hogy végre nem kell az egész játékot előröl kezdeni, ha rájövünk arra, hogy nagyon rosszul fejlesztettük az adott karaktert, mert pénzért cserébe, minden alapvető pontját újra szétoszthatjuk!

A fegyver kaszt választásnál és a pontok szétosztásában próbáltam abból kiindulni, hogy mik voltak azok, amik a kettőben erősek voltak, de ez nagyon téves irány volt, mert sokszor pont az ellenkezője derült ki. A kettőben, a többi fegyvernemhez képest a gépfegyver és a mesterlövész sokkal erősebb volt, viszont a háromban, a gyakorlatban nálam ez a kettő szerepelt a legoroszabbul. A kettőben a közelharci kasztok kifejezetten gyengék voltak, viszont a 3-ban ezek lettek a legerősebb karaktereim. És ami nagyon fontos, hogy a gépfegyver osztály nem csak hogy borzalmasan rosszul sebzi az ellenfelet, de ráadásul rendkívül sokba kerül újra és újra töltényeket venni hozzá. A gépfegyver osztályt csak az egyik karakternek éri meg kiválasztani, annak amivel csak félig harcolunk, mert a vezető képessége miatt, a csata elején elhasználjuk pár AP pontját. És mert az alapképesség pontokat ennél a karakternél a karizmára is kell költeni, hogy a vezető képességből adódó bónuszok minden csapattagnál magasak legyenek! Emiatt nála kevesebb pont jut például a Speedre, ami miatt kevésbé tud járkálni a harc alatt.

wasteland-3.jpg

A különböző szakértelmekre sokkal kevesebb pont fog jutni mint a Wasteland 2-ben. Ezért eleve úgy kell számolni, hogy a szakértelmeket el kell osztani mind a hat ember között. Van kettő amit nem muszáj kifejleszteni, a HARD ASS és a SURVIVAL. A KISS ASS fontos a történethez, viszont a HARD ASS csak arra jó, hogy megúszunk pár darab harcot. A SURVIVAL csak arra jó, hogy megússzuk a világtérképen lévő harcokat, amiket nem szabad elkerülni, mert akkor a karakterek szintje túlságosan alacsony lesz a különféle pályák előtt! Minden szintnél 3 pontot kapunk a szakértelmekhez, plusz max 10 pont szerezhető az intelligencia képességből, plusz a szakértelem könyvekkel 6 pontot spórolhatunk. A SMALL ARMS szakértelem könyv csak a játék utolsó előtti pályáján érhető el, azt nem érdemes megvárni! A Wasteland 3-ban a ládákra nem raktak robbanó cuccot, ezért érdemes elgondolkodni azon, hogy az EXPLOSIVES szakértelmet nem használjuk, cserébe az egyik emberrel bevállaljuk az aknákat és nem lesz képes rakétavetőket használni. Ami a kettőhöz képest nagyon meglepő, hogy az alap tulajdonságokra minden szintlépésnél rakhatunk egy pontot.

A háromban saját magunk is készíthetünk rengeteg tárgyat, csak nagyon ügyelni kell arra, hogy az erre használható szeméttel spóroljunk, mert később nagyon fontos cuccokat alkothatunk. Például olyan fegyverkiegészítőket amelyekkel bármelyik fegyver páncélátütése 99 lesz! A játék vége felé alkothatunk pár darab egyéni fegyvert, azt vettem észre, hogy ezek valójában gyengébbek mint az adott kaszt legerősebb fegyvere, csak annyiból jobbak, hogy ezeknél alaptulajdonság lesz a 99 páncél átütés.

Sajnos a háromban megmaradt az a rendszer, hogy az energiafegyverek nagyon erősen sebzik a nehéz páncélokat. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy pár darab csata miatt kénytelenek vagyunk magunkkal hordozni a könnyű páncélokat, arra az esetre, ha az ellenfél csapata tele van energiafegyvert használó ellenséggel.

A játékban bugos a csata közbeni felélesztés és az autónk javítása. A felélesztésnél valamikor nem működik a menüből kiválasztom a tárgyat és az emberre kattintok vele módszer, helyette csak simán az elesett emberre kell kattintani. A harc közbeni autó javítás pedig azután szokott működni, ha először az autó mellé állunk és csak utána választjuk ki az ehhez szükséges tárgyat.

A bejegyzés trackback címe:

https://hasznostartalmaknyugisan.blog.hu/api/trackback/id/tr7117949660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása