Hasznos tartalmak különféle témákban.

Milyen banándugót és hangfalkábelt?

2022. augusztus 19. - HTNY

Az előző posztban a médialejátszókról volt szó, voltaképpen ez a poszt a házimozi témának egy újabb részlete. Nagyon sokféle banándugó van, ezért igyekeztem sokat kutakodni, hogy számomra melyik lehet a legjobb választás. A villa alakúról azért mondtam le, mert az egyik szakértő szerint könnyebben kieshet és meglepetésemre arra jutott, hogy valójában az érintkezése is rosszabb. Abból a szempontból is több fajta van, hogy a banándugó belseje hogyan fogja le a kábelt. Nekem az a fajta megoldás tűnik a legtisztább és a legjobb módszernek, ahol a kábelt 2 db csavar fogja le. A következő nagy kérdés, hogy aranyozott vagy ezüstözött legyen, mert az ezüst jobban vezeti az áramot, viszont az ezüstözött jobban fog oxidálódni! Én jelenleg aranyozott banándugót használok, de ez nem jelenti azt, hogy ez lenne a legjobb megoldás.
aranyozot_banandugo.jpg

A banándugó főleg az erősítő oldalon tűnik jó megoldásnak, főleg akkor, ha az erősítő hátulja kényelmetlen részen van. Plusz így nem kell félnem attól, hogy az egyik kábel kicsúszik a foglalatból!
erosito_hatso_resz.jpg

A másik kérdés, hogy milyen hangfalkábelt? Ma már sok, fura felépítésű kábel is van, ezek a fura megoldások drágábbak is, valamelyik nagyon drága, nekem úgy tűnk, hogy ezeknek a spéci megoldásoknak nem igazán van értelme, szóval én maradok a klasszikus megoldásoknál, vagyis hogy a szálak egymás mellett mennek, mindenféle különleges belső elválasztás nélkül. Ráadásul nekem az 5.2-es rendszerre kell figyelnem, nem pedig sztereóra. A spéci megoldások például azt ígérik, hogy kisebb lesz a kábel ellenállása, de ha valaki utánajár, akkor kiderül, hogy vagy nem igaz amit mondanak vagy ha igaz is valamennyire, igazából nincs értelme használni. Szóval nekem már az is elég, ha oxigénmentes kábelről van szó, szépen megcsinált szálakkal.

Fontos kérdés a vastagság, mert a vastagabb kábelnek kisebb az ellenállása. Ha hátsó hangfalak is vannak, amik akár 10-15 méterre is lehetnek az erősítőtől, akkor minimum 2,5mm2-es kábelt kell használni. A következő méret a boltokban a 4mm2-es kábel, én ezt a méretet szándékosan kerülöm, mert azt vettem észre, hogy ez a kábel sokkal nehezebb, egyes helyeken eléggé keményen húzza lefele a foglalatot. Ha csak sztereóról van szó, akkor persze máris egyszerűbb a helyzet.
oehlbach_kabel.jpg

Ami számomra még rendkívül fontos, hogy a kábel matt színű legyen, mert filmnézés közben zavaróak a feleslegesen csillogó, tükröződő felületek. Manapság nagyon szeretnek csillogó megoldásokat árulni, szóval én nálam erőteljesen leszűkül az, hogy milyen kábelt veszek. Házi mozi szobánál gondolkodj előre, bútorok, egyéb kiegészítő tárgyak, minden legyen matt színű vagy amit utólag mattá lehet festeni!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hasznostartalmaknyugisan.blog.hu/api/trackback/id/tr2517911487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása